Welkom
Welkom!! Dit is de blog van de mediatheek van de Sociale School Heverlee / Hogeschool UCLL.
Tagcloud
Amnesty International
arbeidsmarkt
Armoede
boeken
Brussel
communicatie
cultuur
cursussen
debat
demografie
deontologie
diversiteit
DOAJ
duurzame ontwikkeling
e-books
e-culture
economie
erfgoed
ethische aspecten
Europese Unie
films
filosofie
foto's
gehandicapten
gevangenen
gezondheidsdoelstellingen
gezondheidszorg
huisvesting
IASSW
ICSW
IFSW
IFTTT
informatievaardigheden
jongeren
levensverwachting
LexisNexis
lezingen
losbladige naslagwerken
mensenrechten
migratie
multimedia
naslagwerken
OCMW
OESO
ontwikkelingssamenwerking
op
Open Access
opleidingen
OSE
ouderen
Pearl Trees
personeelswerk
politiek
POW
preventie
psychologie
Sacharovprijs
samenlevingsopbouw
seksualiteit
Sociale School Heverlee
sociale wetgeving
sociologie
spelmateriaal
statistisch materiaal
straathoekwerk
studiedagen
Studielandschap SSH
taal
tentoonstellingen
The British Journal of Social Work Current Issue
thuislozen
thuiszorg
tijdschriftartikels
Unesco
Verslaving
vluchtelingen
VN-Klimaatconferentie
vrijwilligerswerk
vrouwenstudies
welzijnswerk
werelddagen
werkloosheid
Zoeken in deze blog:
dinsdag 28 februari 2012
GGP Policy Brief 2
Generations and Gender Programme (GGP) is een internationaal onderzoeksprogramma opgezet in 2000 door de Verenigde Natie. Hierin een grootschalige enquête, de Generations and Gender Survey (GGS), die peilt naar verschillende socio-demografische thema's.
Aan de hand van dit materiaal kwamen onderzoekers van het Departement Sociologie aan de Universiteit Antwerpen tot de conclusie dat vooral bij laaggeschoolde vrouwen de arbeidsdeelname een sterke daling kent na het krijgen van kinderen: er is een tewerkstellingskloof van 30 % bij 18-49-jarigen zonder kinderen tussen hooggeschoolde en laagopgeleide vrouwen en deze tewerkstellingskloof breidt verder uit na ouderschap.
Het verslag vind je in de GGP Policy Brief 2: Arbeidsmarktparticipatie van laaggeschoolde vrouwen na ouderschap/Karel Neels & Zita Theunynck.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten