Welkom
Welkom!! Dit is de blog van de mediatheek van de Sociale School Heverlee / Hogeschool UCLL.
Tagcloud
Amnesty International
arbeidsmarkt
Armoede
boeken
Brussel
communicatie
cultuur
cursussen
debat
demografie
deontologie
diversiteit
DOAJ
duurzame ontwikkeling
e-books
e-culture
economie
erfgoed
ethische aspecten
Europese Unie
films
filosofie
foto's
gehandicapten
gevangenen
gezondheidsdoelstellingen
gezondheidszorg
huisvesting
IASSW
ICSW
IFSW
IFTTT
informatievaardigheden
jongeren
levensverwachting
LexisNexis
lezingen
losbladige naslagwerken
mensenrechten
migratie
multimedia
naslagwerken
OCMW
OESO
ontwikkelingssamenwerking
op
Open Access
opleidingen
OSE
ouderen
Pearl Trees
personeelswerk
politiek
POW
preventie
psychologie
Sacharovprijs
samenlevingsopbouw
seksualiteit
Sociale School Heverlee
sociale wetgeving
sociologie
spelmateriaal
statistisch materiaal
straathoekwerk
studiedagen
Studielandschap SSH
taal
tentoonstellingen
The British Journal of Social Work Current Issue
thuislozen
thuiszorg
tijdschriftartikels
Unesco
Verslaving
vluchtelingen
VN-Klimaatconferentie
vrijwilligerswerk
vrouwenstudies
welzijnswerk
werelddagen
werkloosheid
Zoeken in deze blog:
donderdag 29 november 2018
Persoonsvolgende financiering en armoede
Persoonsvolgende financiering en armoede: de gevolgen van PVF voor personen in armoede / Evelien Demaerschalk & Koen Hermans. Leuven: Lucas, 2018.
"Personen met een handicap beschikken over een eigen budget om zelf zorg en ondersteuning te organiseren. Voor mensen met een handicap die leven in armoede is 'persoonsvolgende financiering' echter een hele uitdaging. Door een beperkte kennis en een beperkt of onbestaand netwerk, dreigen deze mensen uit de boot te vallen.
In hun rapport leggen Samenlevingsopbouw, LUCAS KULeuven en Caritas belangrijke knelpunten bloot. Zij pleiten voor een voldoende hoog inkomen voor mensen met een handicap, een vereenvoudiging van de toegang tot het systeem, en een sterkere regulering van de bewindvoering."
(Bron: website samenlevingsopbouw.be)
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten