Welkom
Welkom!! Dit is de blog van de mediatheek van de Sociale School Heverlee / Hogeschool UCLL.
Tagcloud
Amnesty International
arbeidsmarkt
Armoede
boeken
Brussel
communicatie
cultuur
cursussen
debat
demografie
deontologie
diversiteit
DOAJ
duurzame ontwikkeling
e-books
e-culture
economie
erfgoed
ethische aspecten
Europese Unie
films
filosofie
foto's
gehandicapten
gevangenen
gezondheidsdoelstellingen
gezondheidszorg
huisvesting
IASSW
ICSW
IFSW
IFTTT
informatievaardigheden
jongeren
levensverwachting
LexisNexis
lezingen
losbladige naslagwerken
mensenrechten
migratie
multimedia
naslagwerken
OCMW
OESO
ontwikkelingssamenwerking
op
Open Access
opleidingen
OSE
ouderen
Pearl Trees
personeelswerk
politiek
POW
preventie
psychologie
Sacharovprijs
samenlevingsopbouw
seksualiteit
Sociale School Heverlee
sociale wetgeving
sociologie
spelmateriaal
statistisch materiaal
straathoekwerk
studiedagen
Studielandschap SSH
taal
tentoonstellingen
The British Journal of Social Work Current Issue
thuislozen
thuiszorg
tijdschriftartikels
Unesco
Verslaving
vluchtelingen
VN-Klimaatconferentie
vrijwilligerswerk
vrouwenstudies
welzijnswerk
werelddagen
werkloosheid
Zoeken in deze blog:
maandag 14 januari 2019
Does employment status matter for job quality?
Does employment status matter for job quality? / Franz Eiffe, Isabella Biletta & Agnès Parent-Thirion. Eurofound, 2018.
"Two-thirds of the EU labour force are in permanent, full-time employment; the remaining one-third has a non-standard employment status, meaning temporary or part-time employment or self-employment. Given the variety of employment statuses, it is worth asking whether working conditions differ across them. This policy brief uses data from the 2015 European Working Conditions Survey to investigate the job quality associated with different employment statuses in the 28 EU Member States. It finds that temporary and part-time workers as well as self-employed workers without employees are more likely to experience poorer job quality than permanent employees."
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten