Welkom
Welkom!! Dit is de blog van de mediatheek van de Sociale School Heverlee / Hogeschool UCLL.
Tagcloud
Amnesty International
arbeidsmarkt
Armoede
boeken
Brussel
communicatie
cultuur
cursussen
debat
demografie
deontologie
diversiteit
DOAJ
duurzame ontwikkeling
e-books
e-culture
economie
erfgoed
ethische aspecten
Europese Unie
films
filosofie
foto's
gehandicapten
gevangenen
gezondheidsdoelstellingen
gezondheidszorg
huisvesting
IASSW
ICSW
IFSW
IFTTT
informatievaardigheden
jongeren
levensverwachting
LexisNexis
lezingen
losbladige naslagwerken
mensenrechten
migratie
multimedia
naslagwerken
OCMW
OESO
ontwikkelingssamenwerking
op
Open Access
opleidingen
OSE
ouderen
Pearl Trees
personeelswerk
politiek
POW
preventie
psychologie
Sacharovprijs
samenlevingsopbouw
seksualiteit
Sociale School Heverlee
sociale wetgeving
sociologie
spelmateriaal
statistisch materiaal
straathoekwerk
studiedagen
Studielandschap SSH
taal
tentoonstellingen
The British Journal of Social Work Current Issue
thuislozen
thuiszorg
tijdschriftartikels
Unesco
Verslaving
vluchtelingen
VN-Klimaatconferentie
vrijwilligerswerk
vrouwenstudies
welzijnswerk
werelddagen
werkloosheid
Zoeken in deze blog:
dinsdag 15 juni 2021
Een verkenning naar ondersteuningsbehoeften bij migrantenouders en kansrijke aanpakken
Een verkenning naar ondersteuningsbehoeften bij migrantenouders en kansrijke aanpakken: messenbezit onder jongeren / Liselotte van Loon-Dikkers, Marlinda van der Hoff, Jamila Achahchah, Marjolijn Distelbrink. Kennisplatform Integratie & Samenleving, 2021.
"Het dragen van messen door jongeren is een probleem waar nog niet alles over bekend is. In dit onderzoek zijn we in gesprek gegaan met formele en informele professionals en ondersteuners en met ouders die met messenbezit te maken hebben. We hebben ons hierbij voornamelijk gericht op de problematiek bij jongeren met een migratieachtergrond, omdat de signalen van ouders, professionals en informele ondersteuners uit deze gemeenschappen kwamen. Bij het tegengaan van de problematiek is maatwerk en flexibiliteit van belang. Er kan dan per jongere worden bekeken welke aanpak het beste werkt. Hierbij moet de context waarin de jongere opgroeit, inclusief de school, meegenomen worden. In dit rapport beantwoorden we de volgende vragen:
Wat is de omvang en wat zijn de oorzaken van de (vermeende) toename van het messenbezit?
Welke ondersteuningsbehoeften hebben ouders en welke aanpak is nodig om de problematiek tegen te gaan?"
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten