Welkom
Welkom!! Dit is de blog van de mediatheek van de Sociale School Heverlee / Hogeschool UCLL.
Tagcloud
Amnesty International
arbeidsmarkt
Armoede
boeken
Brussel
communicatie
cultuur
cursussen
debat
demografie
deontologie
diversiteit
DOAJ
duurzame ontwikkeling
e-books
e-culture
economie
erfgoed
ethische aspecten
Europese Unie
films
filosofie
foto's
gehandicapten
gevangenen
gezondheidsdoelstellingen
gezondheidszorg
huisvesting
IASSW
ICSW
IFSW
IFTTT
informatievaardigheden
jongeren
levensverwachting
LexisNexis
lezingen
losbladige naslagwerken
mensenrechten
migratie
multimedia
naslagwerken
OCMW
OESO
ontwikkelingssamenwerking
op
Open Access
opleidingen
OSE
ouderen
Pearl Trees
personeelswerk
politiek
POW
preventie
psychologie
Sacharovprijs
samenlevingsopbouw
seksualiteit
Sociale School Heverlee
sociale wetgeving
sociologie
spelmateriaal
statistisch materiaal
straathoekwerk
studiedagen
Studielandschap SSH
taal
tentoonstellingen
The British Journal of Social Work Current Issue
thuislozen
thuiszorg
tijdschriftartikels
Unesco
Verslaving
vluchtelingen
VN-Klimaatconferentie
vrijwilligerswerk
vrouwenstudies
welzijnswerk
werelddagen
werkloosheid
Zoeken in deze blog:
maandag 28 november 2011
Artikel in de kijker uit...Br J Soc Work
De papieren versie van The British Journal of Social Work vind je in het Studielandlandschap. Drie Gentse onderzoekers publiceerden er deze maand het artikel 'Irony and Social Work: In Search of the Happy Sisyphus'. Hoe om te gaan met een managerslogica binnen het sociaal werk? Rudi Roose, Griet Roets en Maria Bouverne-De Bie "argue that embracing ambiguity implies an ironical perspective in social work. This refers to an approach in social work that is open and undetermined by its very essence, as it enables social workers to remain sensitive to the complexity of their work and to stay engaged with the public debate about the social and political meaning of their work and its flaws, while simultaneously searching for new, undoubtedly flawed, answers".
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten