Welkom

Welkom!! Dit is de blog van de mediatheek van de Sociale School Heverlee / Hogeschool UCLL.

Zoeken in deze blog:

maandag 23 november 2015

Lezing Gerrit Vignero 10.12: Provinciehuis Leuven

Het vasthouden en het loslaten is een centraal thema bij het opvoeden en begeleiden van kinderen.
Wanneer hou ik mijn kind korter bij, wanneer laat ik los? Tot waar is het speelruimte en wanneer is het erover? Geef ik genoeg probeerruimte? Tot waar volg ik wat mijn puber doet en wanneer laat ik hem los?
Op deze avond wordt de band of draad tussen ouders en kinderen verduidelijkt en met filmpjes geïllustreerd. Je krijgt de mogelijkheid om dit toe te passen op jouw ervaringen.

Gerrit Vignero werkt als orthopedagoog in MPC Terbank en geeft vorming over hechting tussen ouders en kinderen. Over de draad verscheen dit jaar bij Garant het boek: De draad tussen ouder en kind.
Dit boek vind je in de SSH bibliotheek op plaatskenmerk 362.31 VIG.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten