Welkom
Welkom!! Dit is de blog van de mediatheek van de Sociale School Heverlee / Hogeschool UCLL.
Tagcloud
Amnesty International
arbeidsmarkt
Armoede
boeken
Brussel
communicatie
cultuur
cursussen
debat
demografie
deontologie
diversiteit
DOAJ
duurzame ontwikkeling
e-books
e-culture
economie
erfgoed
ethische aspecten
Europese Unie
films
filosofie
foto's
gehandicapten
gevangenen
gezondheidsdoelstellingen
gezondheidszorg
huisvesting
IASSW
ICSW
IFSW
IFTTT
informatievaardigheden
jongeren
levensverwachting
LexisNexis
lezingen
losbladige naslagwerken
mensenrechten
migratie
multimedia
naslagwerken
OCMW
OESO
ontwikkelingssamenwerking
op
Open Access
opleidingen
OSE
ouderen
Pearl Trees
personeelswerk
politiek
POW
preventie
psychologie
Sacharovprijs
samenlevingsopbouw
seksualiteit
Sociale School Heverlee
sociale wetgeving
sociologie
spelmateriaal
statistisch materiaal
straathoekwerk
studiedagen
Studielandschap SSH
taal
tentoonstellingen
The British Journal of Social Work Current Issue
thuislozen
thuiszorg
tijdschriftartikels
Unesco
Verslaving
vluchtelingen
VN-Klimaatconferentie
vrijwilligerswerk
vrouwenstudies
welzijnswerk
werelddagen
werkloosheid
Zoeken in deze blog:
vrijdag 29 april 2016
‘Migratiemythes: factcheck'
Dit jaar nam de Migratiecoalitie (11 11 11, Minderhedenforum, Netwerk tegen Armoede, ORBIT vzw, Samenlevingsopbouw Brussel en Vluchtelingenwerk Vlaanderen) drie hardnekkige mythes over migratie onder de loep. Ze onderzochten hoe die mythes in het Belgische beleid doorleven.
Wat als ontwikkelingssamenwerking ingezet wordt om migratie in te dijken? Welke zijn de financiële en menselijke kosten van gesloten grenzen? Wat verliest de samenleving als sociale bescherming en grondrechten afgeschermd worden
Het rapport bestaat uit één samenvattende inleiding en drie hoofdstukken ("Ontwikkeling zal migratie stoppen", "Grenzen optrekken is migratie stoppen", "Rechten van migranten inperken om de samenleving in stand te houden") die je apart kan lezen.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten