Welkom
Welkom!! Dit is de blog van de mediatheek van de Sociale School Heverlee / Hogeschool UCLL.
Tagcloud
Amnesty International
arbeidsmarkt
Armoede
boeken
Brussel
communicatie
cultuur
cursussen
debat
demografie
deontologie
diversiteit
DOAJ
duurzame ontwikkeling
e-books
e-culture
economie
erfgoed
ethische aspecten
Europese Unie
films
filosofie
foto's
gehandicapten
gevangenen
gezondheidsdoelstellingen
gezondheidszorg
huisvesting
IASSW
ICSW
IFSW
IFTTT
informatievaardigheden
jongeren
levensverwachting
LexisNexis
lezingen
losbladige naslagwerken
mensenrechten
migratie
multimedia
naslagwerken
OCMW
OESO
ontwikkelingssamenwerking
op
Open Access
opleidingen
OSE
ouderen
Pearl Trees
personeelswerk
politiek
POW
preventie
psychologie
Sacharovprijs
samenlevingsopbouw
seksualiteit
Sociale School Heverlee
sociale wetgeving
sociologie
spelmateriaal
statistisch materiaal
straathoekwerk
studiedagen
Studielandschap SSH
taal
tentoonstellingen
The British Journal of Social Work Current Issue
thuislozen
thuiszorg
tijdschriftartikels
Unesco
Verslaving
vluchtelingen
VN-Klimaatconferentie
vrijwilligerswerk
vrouwenstudies
welzijnswerk
werelddagen
werkloosheid
Zoeken in deze blog:
maandag 29 april 2019
The contribution of youth work in the context of migration and refugee matters
The contribution of youth work in the context of migration and refugee matters - a practical toolbox for youth workers and recommendations for policymakers : results of the expert group set up under the European Union work plan for youth for 2016-2018 / Directoraat-generaal Onderwijs, Jongerenzaken, Sport en Cultuur (Europese Commissie). Publications Office of the European Union, 2019.
"This practical guidance and toolbox are aimed at youth workers who deal with the integration process of young migrants. It provides tips, advice and guidance to youth workers and youth organisations, as extracted from best practice examples across Europe. Moreover, it advises how to draft a toolbox that aims to be practical within a specific geographical area (municipality, region, country) and with a specific dimension (according to the grid of this report)."
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten