Welkom
Welkom!! Dit is de blog van de mediatheek van de Sociale School Heverlee / Hogeschool UCLL.
Tagcloud
Amnesty International
arbeidsmarkt
Armoede
boeken
Brussel
communicatie
cultuur
cursussen
debat
demografie
deontologie
diversiteit
DOAJ
duurzame ontwikkeling
e-books
e-culture
economie
erfgoed
ethische aspecten
Europese Unie
films
filosofie
foto's
gehandicapten
gevangenen
gezondheidsdoelstellingen
gezondheidszorg
huisvesting
IASSW
ICSW
IFSW
IFTTT
informatievaardigheden
jongeren
levensverwachting
LexisNexis
lezingen
losbladige naslagwerken
mensenrechten
migratie
multimedia
naslagwerken
OCMW
OESO
ontwikkelingssamenwerking
op
Open Access
opleidingen
OSE
ouderen
Pearl Trees
personeelswerk
politiek
POW
preventie
psychologie
Sacharovprijs
samenlevingsopbouw
seksualiteit
Sociale School Heverlee
sociale wetgeving
sociologie
spelmateriaal
statistisch materiaal
straathoekwerk
studiedagen
Studielandschap SSH
taal
tentoonstellingen
The British Journal of Social Work Current Issue
thuislozen
thuiszorg
tijdschriftartikels
Unesco
Verslaving
vluchtelingen
VN-Klimaatconferentie
vrijwilligerswerk
vrouwenstudies
welzijnswerk
werelddagen
werkloosheid
Zoeken in deze blog:
woensdag 18 maart 2020
Emerging Early Childhood Inequality: Poverty and Future Academic Achievement
Emerging Early Childhood Inequality: Poverty and Future Academic Achievement/ Dana Vaknin, Yossi Shavit & Isaac Sasson. Taub Center, 2019
"Economic inequality in Israel is among the highest in the OECD countries, and there are also high levels of inequality in educational outcomes. In this research paper, Dana Vaknin, Professor Yossi Shavit and Dr Isaac Sasson find that children who experienced poverty from birth to age 2 went on to do less well in school exams, while the same effect was not found for children who experienced poverty between ages 3 and 5. The researchers draw conclusions about the importance of the first thousand days of a child’s life and suggest implications for public policy."
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten