Welkom
Welkom!! Dit is de blog van de mediatheek van de Sociale School Heverlee / Hogeschool UCLL.
Tagcloud
Amnesty International
arbeidsmarkt
Armoede
boeken
Brussel
communicatie
cultuur
cursussen
debat
demografie
deontologie
diversiteit
DOAJ
duurzame ontwikkeling
e-books
e-culture
economie
erfgoed
ethische aspecten
Europese Unie
films
filosofie
foto's
gehandicapten
gevangenen
gezondheidsdoelstellingen
gezondheidszorg
huisvesting
IASSW
ICSW
IFSW
IFTTT
informatievaardigheden
jongeren
levensverwachting
LexisNexis
lezingen
losbladige naslagwerken
mensenrechten
migratie
multimedia
naslagwerken
OCMW
OESO
ontwikkelingssamenwerking
op
Open Access
opleidingen
OSE
ouderen
Pearl Trees
personeelswerk
politiek
POW
preventie
psychologie
Sacharovprijs
samenlevingsopbouw
seksualiteit
Sociale School Heverlee
sociale wetgeving
sociologie
spelmateriaal
statistisch materiaal
straathoekwerk
studiedagen
Studielandschap SSH
taal
tentoonstellingen
The British Journal of Social Work Current Issue
thuislozen
thuiszorg
tijdschriftartikels
Unesco
Verslaving
vluchtelingen
VN-Klimaatconferentie
vrijwilligerswerk
vrouwenstudies
welzijnswerk
werelddagen
werkloosheid
Zoeken in deze blog:
donderdag 16 april 2020
Vluchtelingen en trauma 2.0
Vluchtelingen en trauma 2.0 : een praktische syllabus voor CLB-medewerkers incultuur- en traumasensitief werken met leerlingen meteen vluchtverhaal / Projectteam Ondersteuning Trauma en Vluchtelingen Vlaanderen, 2020.
"Deze syllabus kwam tot stand als een werkdocument dat binnen het project trauma bij vluchtelingenkinderen en -jongeren gebruikt kan worden als leidraad voor het geven vanvormingen aan CLB-medewerkers, over de provincies heen. Via deze syllabus wordt er binnenelke provincie vertrokken van een gemeenschappelijke visie, kader en kennis rond trauma- encultuursensitiviteit. Daarnaast geeft deze syllabus de CLB-medewerkers die de vormingvolgden of optreden als ankerfiguur binnen hun CLB, een houvast om op terug te vallen en deopgedane kennis verder te verspreiden.Dit neemt niet weg dat er binnen elke provinciale werking andere accenten gelegd kunnenworden. Bovendien zijn er ook andere kaders of uitgangspunten mogelijk dan deze die in desyllabus worden beschreven. Er werd vertrokken vanuit de ervaring en kennis van detraumapsychologen. De syllabus heeft dan ook niet de bedoeling een volledig overzicht tegeven van wat er in de literatuur beschikbaar is, maar moet gezien en gebruik worden als eenniet-exhaustief werkdocument. Nieuwe inzichten of ontwikkelingen kunnen in de toekomstvragen om een herwerking of aanpassing van bepaalde elementen.Het project ‘Trauma bij vluchtelingenkinderen en -jongeren ’ liep van 1 december 2016 tot enmet 31 januari 2020. De laatste update van dit document dateert van januari 2020. Met hetaflopen van het project worden er verder geen updates van deze syllabus voorzien."
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten