Welkom

Welkom!! Dit is de blog van de mediatheek van de Sociale School Heverlee / Hogeschool UCLL.

Zoeken in deze blog:

vrijdag 11 oktober 2019

Teens R(h)apsody: Rap & Sing Music Therapy for enhancement of emotion regulation in a school setting

Teens R(h)apsody: Rap & Sing Music Therapy for enhancement of emotion regulation in a school setting / Sylka Uhlig. Vrije Universiteit Amsterdam, 2019.

"Muziektherapie in de vorm van een rap en zinginterventie in grote schoolklassen ondersteunt jongeren in hun emotionele behoeften en biedt mogelijkheden ter verbetering van hun welzijn. Dat blijkt uit het promotieonderzoek van Sylka Uhlig die voor het eerst aantoont dat jongeren graag meewerken aan de verbetering van hun welzijn door middel van motiverende muziektherapie. Uhlig testte het klassikaal uitgevoerde Rap & Sing Music Therapy-onderzoek in grote groepen van 30 adolescenten (leeftijd 8-12) in een Jenaplanschool in Nijmegen."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten