Welkom
Welkom!! Dit is de blog van de mediatheek van de Sociale School Heverlee / Hogeschool UCLL.
Tagcloud
Amnesty International
arbeidsmarkt
Armoede
boeken
Brussel
communicatie
cultuur
cursussen
debat
demografie
deontologie
diversiteit
DOAJ
duurzame ontwikkeling
e-books
e-culture
economie
erfgoed
ethische aspecten
Europese Unie
films
filosofie
foto's
gehandicapten
gevangenen
gezondheidsdoelstellingen
gezondheidszorg
huisvesting
IASSW
ICSW
IFSW
IFTTT
informatievaardigheden
jongeren
levensverwachting
LexisNexis
lezingen
losbladige naslagwerken
mensenrechten
migratie
multimedia
naslagwerken
OCMW
OESO
ontwikkelingssamenwerking
op
Open Access
opleidingen
OSE
ouderen
Pearl Trees
personeelswerk
politiek
POW
preventie
psychologie
Sacharovprijs
samenlevingsopbouw
seksualiteit
Sociale School Heverlee
sociale wetgeving
sociologie
spelmateriaal
statistisch materiaal
straathoekwerk
studiedagen
Studielandschap SSH
taal
tentoonstellingen
The British Journal of Social Work Current Issue
thuislozen
thuiszorg
tijdschriftartikels
Unesco
Verslaving
vluchtelingen
VN-Klimaatconferentie
vrijwilligerswerk
vrouwenstudies
welzijnswerk
werelddagen
werkloosheid
Zoeken in deze blog:
vrijdag 14 februari 2020
World Employment and Social Outlook: Trends 2020
World Employment and Social Outlook: Trends 2020 / ILO, 2020.
“This report provides an overview of global and regional trends in employment, unemployment, labour force participation and productivity, as well as dimensions of job quality such as employment status, informal employment and working poverty. It also examines income and social developments, and provides an indicator of social unrest.
Key findings are that are unemployment is projected to rise after a long period of stability, and that many people are working fewer paid hours than they would like or lack adequate access to paid work. The report also takes a close look at decent work deficits and persistent labour market inequalities, noting that income inequality is higher than previously thought.”
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten