Welkom
Welkom!! Dit is de blog van de mediatheek van de Sociale School Heverlee / Hogeschool UCLL.
Tagcloud
Amnesty International
arbeidsmarkt
Armoede
boeken
Brussel
communicatie
cultuur
cursussen
debat
demografie
deontologie
diversiteit
DOAJ
duurzame ontwikkeling
e-books
e-culture
economie
erfgoed
ethische aspecten
Europese Unie
films
filosofie
foto's
gehandicapten
gevangenen
gezondheidsdoelstellingen
gezondheidszorg
huisvesting
IASSW
ICSW
IFSW
IFTTT
informatievaardigheden
jongeren
levensverwachting
LexisNexis
lezingen
losbladige naslagwerken
mensenrechten
migratie
multimedia
naslagwerken
OCMW
OESO
ontwikkelingssamenwerking
op
Open Access
opleidingen
OSE
ouderen
Pearl Trees
personeelswerk
politiek
POW
preventie
psychologie
Sacharovprijs
samenlevingsopbouw
seksualiteit
Sociale School Heverlee
sociale wetgeving
sociologie
spelmateriaal
statistisch materiaal
straathoekwerk
studiedagen
Studielandschap SSH
taal
tentoonstellingen
The British Journal of Social Work Current Issue
thuislozen
thuiszorg
tijdschriftartikels
Unesco
Verslaving
vluchtelingen
VN-Klimaatconferentie
vrijwilligerswerk
vrouwenstudies
welzijnswerk
werelddagen
werkloosheid
Zoeken in deze blog:
donderdag 1 maart 2018
The triple bind of single-parent families
The triple bind of single-parent families/ Rense Nieuwenhuis & Laurie C. Maldonado. Policy Press, 2018. [Oapen.org]
"Single parents face a triple bind of inadequate resources, employment, and policies, which in combination further complicate their lives. This book - multi-disciplinary and comparative in design - shows evidence from over 40 countries, along with detailed case studies of Sweden, Iceland, Scotland, and the UK. It covers aspects of well-being that include poverty, good quality jobs, the middle class, wealth, health, children’s development and performance in school, and reflects on social justice. Leading international scholars challenge our current understanding of what works and draw policy lessons on how to improve the well-being of single parents and their children."
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten